عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت ، گاز و پتروشیمی گفت: در صورتی که بتوانیم در خارج از میهن پالایشگاه بسازیم، میتوانیم نفت را بدون دردسر بفروشیم چون رقم تحت 30 درصد مشمول تحریم نمی شود .
پایشگر-عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت ، گاز و پتروشیمی گفت: در حالتی که بتوانیم در خارج از مرز و بوم پالایشگاه بسازیم، می توانیم نفت را بدون دردسر بفروشیم چون رقم پایین ۳۰ درصد مشمول تحریم نمی شود .
به گزارش پاشگر،حسن خسروجردی در گفت وگو با ایلنا، در رابطه صادرات گاز به تیتر آلترناتیوی برای محدودویت های فروش نفت اظهار داشت: در اکنون حاضر بیشتر گاز تولیدی در میهن را قربانی کرده و می سوزانیم و چیزی برای صادرات باقی نمی گذاریم .
او افزود: ما درحال حاضر اکثر از حدود ۴۰ و نهایتا ۶۰ میلیون متر مکعب گاز برای صادرات نداریم در حالی که می توان از این متاع ۵ هزار کالای دیگر تهیه و تنظیم کرد اما ما همگی را می سوزانیم و حدود ۶۲۰ میلیون متر مکعب در مرزو بوم مصرف می کنیم .
عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی در ادامه به لزوم صادرات گاز از مسیر ال .پی .جی اشاره و تصریح کرد: جمع گاز ال .پی .جی ما در سال حدود ۶ میلیون تن هست که نسبتاً به طور کامل صادر میشود و از این حیث احوال خیر و خوبی داریم البته جایگزین نفت نمی شود . در صورتیکه نفت پالایش گردیده و تبدیل به جنس شود مثمر ثمرتر می باشد و خروجی خوبی داشته و درآمد آن برای سرزمین خوب هست .
او یادآور شد: در شرای بتوانیم در بیرون از کشور پالایشگاه بسازیم، میتوانیم نفت را سوای دردسر بفروشیم زیرا رقم تحت ۳۰ درصد مشمول تحریم نمی شود .
خسروجردی تاکید کرد: می توانیم از پالایشگاه ها در کشورهای متفاوت برای صادر شدن نفت به کار گیری کنیم، اما اکنون از سوی مسئولان و خیر بخش سری هدف چندانی برای این عمل وجود ندارد .
او یادآور شد: در صورتیکه پالایشگاه ها در کنار آب احداث گردیده و مقصد صرفا صادراتی داشته باشند، می توانیم از ناپخته فروشی نفت جلوگیری کرده و عمده در موضوع ایجاد برق و صادرات پروپان و بوتان و ال .پی .جی فعال باشیم .
عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی بیان کرد: حالا نیز در کشور ایران و هم خارج از میهن گاز برای سوختن و گرمایش استعمال می گردد و این جنایتی به بشریت است، بایستی واحدهای پتروشیمی را زیاد کنیم و به جای به عبارتی گازی که برای سوختن می رود، ال .پی .جی صادر کنیم .
وی در ادامه با اشاره به این که امکان تحریم فرآوره نسبت به نفت کمتر است، گفت: ما برای نفت نهایتا ۵۰ تا ۶۰ مشتری داریم البته در موضوع محصول ۲ هزار مشتری داریم که قابلیت و امکان رصد و تحریم آنها خیلی سخت است .
پایگاه خبری...ما را در سایت پایگاه خبری دنبال میکنید
برچسب: پایگاه خبری و تحلیلی پایشگر, نویسنده: alipour بازدید: 50